Türkmenistan-Orta Asya Demiryolu
¤ۣۜ..¤ İlteriş Türkçü Turancı Otağı ¤ۣۜ..¤ :: [Türkçülük] ve [Turancılık] :: Turan Coğrafyası :: Türk Devletleri
1 sayfadaki 1 sayfası
Türkmenistan-Orta Asya Demiryolu
Türkmenistan, Kazakistan ve İran'ı birbirine bağlayan demiryolu hattının inşaatı hızlandırılıyor. Aşkabat hükümeti, Orta Asya Kuzey-Güney Ulaşım Koridoru olarak adlandırılan Kazakistan-Türkmenistan-İran...
demiryolu hattının kendi sınırlarındaki inşaatını hızlandırma kararı aldı. Devlet Başkanı Gurbanguli Berdimuhamedov, 1 Aralık 2007 tarihinde Orta Asya- Basra Körfezi demiryolu hattının temeli atmıştı.
Türkmen Devlet Ajansı'nın haberine gore, Berdimuhamedov, Uzen-Kızılkaya-Bereket-Etrek-Gürgen demiryolu hattının Türkmenistan güzergahındaki inşaat çalışmaların hızlandırılması için bir kararname imzaladı. Bu kararname gereği, Türkmenistan Demiryol Bakanlığı, gerekli inşaat malzemelerinin satın alınmasına ilişkin Virjin adalarının şirketi Tirinty Commercial Enterprises Ltd ile, 80 milyon dolar, Letonya firması Kelk Sia ile 21 milyon dolar ve İngiliz Dorado Consult LLP ile 4 milyon dolar değerinde sözleşme imzaladı.
Türkmenistan, Kazakistan ve İran arasında kurulacak yeni demiryolu ağı projesine ilişkin üçlü anlaşma, İran'da yapılan Hazar Ülkeleri Devlet Başkanları Zirvesi'nde imzalanmıştı.
Projeyle Orta Asya ülkelerinin ticari-ekonomik ilişkilerin daha da gelişmesi ve bölge ülkeleri arasındaki taşımacılığın artması hedefleniyor.
Demiryolu projesinin toplam uzunluğu 900 kilometre. Hattın 700 kilometresi Türkmenistan sınırından geçecek. İran ve Kazakistan kendi sınırından geçecek demiryolunun inşaatını 2-3 yıl içerisinde tamamlamayı hedefliyor. Demiryolu hattı, Körfez'e açılan ülkelerin yük taşıma yolunu 600 kilometre azaltacak.
İlk etapta yılda 5 milyon ton yükün taşınması hedefleniyor. Bu kapasite daha sonra 12 milyon tona kadar çıkarılacak. Türkmenistan ile İran'ı birbirine bağlayan mevcut Tecen-Saraks-Meşhed hattı ise 1996 yılında hayata geçirilmişti
demiryolu hattının kendi sınırlarındaki inşaatını hızlandırma kararı aldı. Devlet Başkanı Gurbanguli Berdimuhamedov, 1 Aralık 2007 tarihinde Orta Asya- Basra Körfezi demiryolu hattının temeli atmıştı.
Türkmen Devlet Ajansı'nın haberine gore, Berdimuhamedov, Uzen-Kızılkaya-Bereket-Etrek-Gürgen demiryolu hattının Türkmenistan güzergahındaki inşaat çalışmaların hızlandırılması için bir kararname imzaladı. Bu kararname gereği, Türkmenistan Demiryol Bakanlığı, gerekli inşaat malzemelerinin satın alınmasına ilişkin Virjin adalarının şirketi Tirinty Commercial Enterprises Ltd ile, 80 milyon dolar, Letonya firması Kelk Sia ile 21 milyon dolar ve İngiliz Dorado Consult LLP ile 4 milyon dolar değerinde sözleşme imzaladı.
Türkmenistan, Kazakistan ve İran arasında kurulacak yeni demiryolu ağı projesine ilişkin üçlü anlaşma, İran'da yapılan Hazar Ülkeleri Devlet Başkanları Zirvesi'nde imzalanmıştı.
Projeyle Orta Asya ülkelerinin ticari-ekonomik ilişkilerin daha da gelişmesi ve bölge ülkeleri arasındaki taşımacılığın artması hedefleniyor.
Demiryolu projesinin toplam uzunluğu 900 kilometre. Hattın 700 kilometresi Türkmenistan sınırından geçecek. İran ve Kazakistan kendi sınırından geçecek demiryolunun inşaatını 2-3 yıl içerisinde tamamlamayı hedefliyor. Demiryolu hattı, Körfez'e açılan ülkelerin yük taşıma yolunu 600 kilometre azaltacak.
İlk etapta yılda 5 milyon ton yükün taşınması hedefleniyor. Bu kapasite daha sonra 12 milyon tona kadar çıkarılacak. Türkmenistan ile İran'ı birbirine bağlayan mevcut Tecen-Saraks-Meşhed hattı ise 1996 yılında hayata geçirilmişti
Similar topics
» Asya'dan Anadolu ve Amerika'ya
» Orta Asya mı Türkistan mı?
» Türkmenistan
» Hedefte Kafkaslar ve Orta Asya var!
» Alma Ata (Kazakistan) 'Orta Asya'da bir Avrupalı'
» Orta Asya mı Türkistan mı?
» Türkmenistan
» Hedefte Kafkaslar ve Orta Asya var!
» Alma Ata (Kazakistan) 'Orta Asya'da bir Avrupalı'
¤ۣۜ..¤ İlteriş Türkçü Turancı Otağı ¤ۣۜ..¤ :: [Türkçülük] ve [Turancılık] :: Turan Coğrafyası :: Türk Devletleri
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz