Halifelik Kutsal bir Mevki Değildir
1 sayfadaki 1 sayfası
Halifelik Kutsal bir Mevki Değildir
Halifelik Kutsal bir Mevki Değildir ve Osmanlı Padişahları Halife Olmamıştır.
Bazı kişiler halifeleri insan üstü kişiler, hiç hata işlemez kişiler görüyor öncelikle bu cahillerin kulaktan dolma bilgilerle konuştuğunu, tarih bilmediklerini hatırlatalım. Halifeler de insan oldukları için içlerinden iyi kişiler geldiği gibi kötü kişiler de gelmiştir. Hiçbir halife, "Peygamberlik" sıfatının temsilcisi olamaz; bu takdirde İslâma aykırı davranılmış sayılır. Kalki halifelere bazıları tarafından peygamberin temsilcisi denilmektedir ki peygamberin torunu Hüseyin 'i öldüren Yezit 6. Halifedir. Peygamberin torununu öldüren birisine, peygamberin temsilcisi demek kadar saçma bişey olabilir mi ?
1- Peygamberin torunu Hüseyin 'i katleden Yezit 6. Halifedir.
2- Büyük İslam Alimi İmam-ı Azam Ebu Hanife, Halife Ebu Cafer el-Mansur'un kadılık teklifini kabul etmeyince kırbaçlanmış ve hapiste ölmüştür.
3- Sultan Alparslan 'ın oğlu Fetihler Babası Selçuklu hükümdarı Melikşah, Sultanın Halife Muktedî ile evli kızı Mehmelek Hatun geçimsizlik nedeniyle babasına şikâyette bulundu. Sultan Bağdat’a bir heyet göndererek kızını Isfa-han’a getirtti. Mehmelek Hatun’un halifeden olma Ebu’l Fadl Cafer(480-1088)adında bir de oğlu vardı. Onu da beraberinde getirtti.
Bu durum sultanı kızdırarak halife ile arasının açılmasına neden oldu. Ayrıca halife idarî işlere dekarışmak istiyor ve bunu belli ediyordu. Bu sebeplerle Melikşah Bağdat’a vardıktan bir süre sonra halifenin Bağdat’ı terk etmesini istedi. Kendisine on gün süre verdi. Halife bir ay süre istedi. Melikşah, sana ilave bir saat bile yok,dedi. Sultan bunu söylerken istediğin yerde kalabilirsin mesajını da gönderdi. Halife, sultanın kararlılığı karşısın-da Bağdat’tan ayrılmak zorunda kaldı ve Basra’ya gitti. Bu durum halifeye çokzor geldi.
4- Yavuz Sultan Selim Osmanlı tahtına çıktığında halifelik Memlüklülerin elinde bulunuyordu. Ridaniye ve Mercidabık savaşlarında Yavuz Sultan Selim Memluk devletine son verip halifeliği Osmanlıya geçirmiştir. O zaman halife olan III. Mütevekkil 'in eğer İslam dünyasında sözünü geçirebilecek bir özelliği olsaydı, Yavuz Sultan Selim Hanın kendileriyle savaşmasını önleyebilirdi.
5- Her ne kadar hilafet Osmanlı Sultanlarına geçse de, halife sıfatı Osmanlı belgelerinde sıkça kullanılmış değildir. Hatta şaşaalı bir elkap kullanan Kanuni Sultan Süleyman gibi bir sultanda dahi halife ünvanına rastlanmaz .
Resmi olarak ilk kez Küçük Kaynarca Antlaşması ile Osmanlı Padişahı, halife olarak Rus idaresine giren Kırım Müslümanları'nın koruyucusu olarak gösterilmektedir. Osmanlı'da hilafet iddialarının kurumsallaşıp oturması ancak I. Abdülmecit'de başlayacak, II. Abdülhamit ile gelişecektir.
Kaynak:
İlber Ortaylı,. Batılılaşma Yolunda s.140,150.
Bazı kişiler halifeleri insan üstü kişiler, hiç hata işlemez kişiler görüyor öncelikle bu cahillerin kulaktan dolma bilgilerle konuştuğunu, tarih bilmediklerini hatırlatalım. Halifeler de insan oldukları için içlerinden iyi kişiler geldiği gibi kötü kişiler de gelmiştir. Hiçbir halife, "Peygamberlik" sıfatının temsilcisi olamaz; bu takdirde İslâma aykırı davranılmış sayılır. Kalki halifelere bazıları tarafından peygamberin temsilcisi denilmektedir ki peygamberin torunu Hüseyin 'i öldüren Yezit 6. Halifedir. Peygamberin torununu öldüren birisine, peygamberin temsilcisi demek kadar saçma bişey olabilir mi ?
1- Peygamberin torunu Hüseyin 'i katleden Yezit 6. Halifedir.
2- Büyük İslam Alimi İmam-ı Azam Ebu Hanife, Halife Ebu Cafer el-Mansur'un kadılık teklifini kabul etmeyince kırbaçlanmış ve hapiste ölmüştür.
3- Sultan Alparslan 'ın oğlu Fetihler Babası Selçuklu hükümdarı Melikşah, Sultanın Halife Muktedî ile evli kızı Mehmelek Hatun geçimsizlik nedeniyle babasına şikâyette bulundu. Sultan Bağdat’a bir heyet göndererek kızını Isfa-han’a getirtti. Mehmelek Hatun’un halifeden olma Ebu’l Fadl Cafer(480-1088)adında bir de oğlu vardı. Onu da beraberinde getirtti.
Bu durum sultanı kızdırarak halife ile arasının açılmasına neden oldu. Ayrıca halife idarî işlere dekarışmak istiyor ve bunu belli ediyordu. Bu sebeplerle Melikşah Bağdat’a vardıktan bir süre sonra halifenin Bağdat’ı terk etmesini istedi. Kendisine on gün süre verdi. Halife bir ay süre istedi. Melikşah, sana ilave bir saat bile yok,dedi. Sultan bunu söylerken istediğin yerde kalabilirsin mesajını da gönderdi. Halife, sultanın kararlılığı karşısın-da Bağdat’tan ayrılmak zorunda kaldı ve Basra’ya gitti. Bu durum halifeye çokzor geldi.
4- Yavuz Sultan Selim Osmanlı tahtına çıktığında halifelik Memlüklülerin elinde bulunuyordu. Ridaniye ve Mercidabık savaşlarında Yavuz Sultan Selim Memluk devletine son verip halifeliği Osmanlıya geçirmiştir. O zaman halife olan III. Mütevekkil 'in eğer İslam dünyasında sözünü geçirebilecek bir özelliği olsaydı, Yavuz Sultan Selim Hanın kendileriyle savaşmasını önleyebilirdi.
5- Her ne kadar hilafet Osmanlı Sultanlarına geçse de, halife sıfatı Osmanlı belgelerinde sıkça kullanılmış değildir. Hatta şaşaalı bir elkap kullanan Kanuni Sultan Süleyman gibi bir sultanda dahi halife ünvanına rastlanmaz .
Resmi olarak ilk kez Küçük Kaynarca Antlaşması ile Osmanlı Padişahı, halife olarak Rus idaresine giren Kırım Müslümanları'nın koruyucusu olarak gösterilmektedir. Osmanlı'da hilafet iddialarının kurumsallaşıp oturması ancak I. Abdülmecit'de başlayacak, II. Abdülhamit ile gelişecektir.
Kaynak:
İlber Ortaylı,. Batılılaşma Yolunda s.140,150.
Similar topics
» Halifelik Kutsal bir Mevki Değildir
» Nöbeti gariban çocuğu tutacak!
» Asya'dan Anadolu ve Amerika'ya
» Bozkurt bir hayvan değildir.
» ideoloji orospluğundan başka bir şey değildir.
» Nöbeti gariban çocuğu tutacak!
» Asya'dan Anadolu ve Amerika'ya
» Bozkurt bir hayvan değildir.
» ideoloji orospluğundan başka bir şey değildir.
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz